top of page

wegański chlebek bananowy

fit chlebek bananowy bez jajek i mąki pszennej


Witajcie kochani!


Tak się cieszę, że podjełam decyzję, żeby zacząć pisać posty na bloga rownież po polsku!

Zacznę od mojego ulubionego przepisu, mojego nowego uzależnienia na chlebek bananowy!

Od 2,5 roku jestem na diecie roślinnej i uwielbiam wyszukiwać nowych zdrowych i pysznych przepisów. Oto jeden z nich.


Chlebek bananowy podbił moje serce i jest stałą przekąską od paru miesięcy.

Jest bardzo prosty do przygotowania, genialnie smakuje z mrożonymi owocami w środku i nie ma w nim mąki pszennej ani jajek - co jest dla mnie wielkim plusem!


Zamknijcie oczy, wyobraźcie sobie wasz dom pachnący świeżym chlebkiem bananowym, i ten pierwszy gryz ciepłego jeszcze chlebka i rozpuszczonych malinek w waszej buzi. Ah!


Na samą myśl cieknie mi ślinka, mam nadzieje, że wam też!

Gotowi? No to lecimy!


S K Ł A D N I K I:

* 2-3 dojrzałe banany * mleko owsiane * naturalny olej- ja użyłam kokosowego * syrop z agawy/ syrop klonowy * ocet jabłkowy *płatki owsiane * mąka orkiszowa * proszek do pieczenia * cynamon * sól * ekstrakt z wanilii z bourbonem (opcjonalnie) * dodaki pod nadzienie (wybierz co lubisz najbardziej- mój ulubieniec: mrożone borówki i maliny) przykładowe dodatki: - daktyle - rodzynki - mrożone owoce - czekolada - orzechy


Oto wszystkie składniki! Czas na przepis :)



P R Z E P I S:


WŁÓŻ DO MISKI I WYMIESZAJ:

  • 2-3 dojrzałe banany

  • 4 duże łyżki stołowe mleka owsianego

  • 4 duże łyżki stołowe oleju naturalnego (ja użyłam kokosowego) -> rozpuść sobie troche oleju w rondelku

  • 30-120 ml syropu z agawy/syropu klonowego -> ilość syropu zależy od tego jak słodki chcesz żeby Twój chlebek był. Ja daje mniej więcej 30 ml



DODAJ DO MIKSTURY:


  • 1 dużą łyżkę stołową octu jabłkowego

  • 70 gram płatków owsianych

  • 170 gram mąki orkiszowej

  • półtora łyżeczki proszku do pieczenia

  • półtora łyżeczki cynamonu

  • szczypta soli

  • opcjonalnie: troszkę ekstraktu z wanilii z bourbonem






CZAS NA DODATKI!



Moim ulubieńcem są owoce mrożone, a w szczególności mrożone maliny.

Probowałam raz dodać gorzką czekolade i tez wyszło przepysznie!

Dodaj na co masz ochote!

Jeśli zdecydujesz się na owoce mrożone, pamiętaj żeby nie dać ich za dużo, bo ciasto wyjdzie bardzo mokre.






PRZYGOTOWANIE FOREMKI:


Po wymieszaniu wszystkiego razem, czas przygotować foremkę!

Wysmaruj ją olejem naturalnym (ja użyłam kokosowego). Po wysmarowaniu foremki, włóż do środka całą miksturę.



CZAS WŁOŻYĆ CHLEBEK DO PIEKARNIKA!


ustaw piekarnik na 180 stopni celciusza

czas: 30 min


po półgodziny zmniejsz temperaturę do 150 stopni celciusza

czas: 15-20 min


po 20 min sprawdź widelczykiem czy chlebek jest gotowy- jeśli po wyjęciu widelca nic się nie przyklei znaczy że chlebek jest gotowy

(im więcej mrożonych owoców będzie w miksturze, tym dłużej będzie się piekł)



K O N I E C !


Teraz czas usiąść sobie przy piekarniku i obserwować jak pięknie rośnie nasz chlebek. Po paru minutach zauważysz jak przepięknie będzie pachniał Twój dom świeżym chlebkiem bananowym!




Chlebek smakuje genialnie z musem jabłkowym, świeżymi owocami, masłem orzechowym i nutella.



Jeśli się zdecydujesz zrobić mój chlebek, daj mi znać jak smakował!

Zawsze bardzo cieszą mnie wasze wiadomości!

Jeśli masz konto na instagramie to oznacz mnie na zdjęciu Twojego pięknego wypieku!

@ola__smiles




Nie mogę się doczekać waszych wiadomości, zdjęć i opinii jak wam smakuje chlebek!


Ściskam was bardzo mocno!


Wasza Ola Smiles


24 views0 comments
bottom of page